اشتغالزایی برای دو هزار نفر از زندانیان در هرمزگان

مدیر کل زندان های هرمزگان گفت : از ابتدای سال تاکنون برای حدود ۲ هزار نفر از مددجویان در زندانهای استان اشتغالزایی شده است.   به گزارش هرمز، اکبر سلیمانی افزود : ایجاد اشتغال مولد و غیر مولد برای این افراد در بخش های صنایع دستی ، کشاورزی و خدماتی بوده و بیش از ۱۰۰ […]

مدیر کل زندان های هرمزگان گفت : از ابتدای سال تاکنون برای حدود ۲ هزار نفر از مددجویان در زندانهای استان اشتغالزایی شده است.

 

به گزارش هرمز، اکبر سلیمانی افزود : ایجاد اشتغال مولد و غیر مولد برای این افراد در بخش های صنایع دستی ، کشاورزی و خدماتی بوده و بیش از ۱۰۰ میلیون ریال نیز دستمزد به آنان پرداخت شده است .

 

وی گفت : هم اکنون ۲۰ رشته فنی و حرفه ای برای مددجویان در زندان های هرمزگان آموزش داده می شود و در این مدت ۳۷۳ نفر از مددجویان با گذراندن دوره های فنی و حرفه ای موفق به دریافت مهارت های فنی شدند.

 

مدیر کل زندان های هرمزگان افزود : امسال با فراهم کردن امکانات مناسب در زندان ها ، زمینه جذب حداکثری مددجویان در کلاس های فنی و حرفه ای فراهم شده است .

 

سلیمانی بیکاری را یکی از عوامل بزهکاری در جامعه دانست و گفت : اشتغال پایدار مددجویان از اولویت‌های مهم زندان‌های استان است و این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

 

معرق کاری ، میکانیکی ، جوشکاری ، لوله کشی ، برق کشی ، سیم پیچی ، تعمیر لوازم سرد کننده و خیاطی از جمله رشته‏هایی است که در زندانهای هرمزگان به مددجویان آموزش داده می شود .