از نشست‌های مشترک اصولگرایان با محوریت موحدی کرمانی تا آغاز رایزنی احزاب برای انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، برگزاری جلسات و تعیین شاخص ها و معرفی برخی چهره‌های سیاسی برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری مهم ترین محورهای این گزارش هفتگی است. **اصولگرایان در هفته‌ای که گذشت نشست‌های مشترک اصولگرایان زیر نظر آیت‌الله موحدی کرمانی درحال برگزاریست/ معرفی نامزد انتخابات ۹۶ در همایش سراسری احمد […]

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، برگزاری جلسات و تعیین شاخص ها و معرفی برخی چهره‌های سیاسی برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری مهم ترین محورهای این گزارش هفتگی است.

**اصولگرایان در هفته‌ای که گذشت

نشست‌های مشترک اصولگرایان زیر نظر آیت‌الله موحدی کرمانی درحال برگزاریست/ معرفی نامزد انتخابات ۹۶ در همایش سراسری

احمد نیک فر عضو جامعه مهندسین از برگزاری نشست‌های مشترک اصولگرایان تحت نظر آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خبر داد و اظهار داشت: همه تلاش اصولگرایان رسیدن به نامزد واحد برای انتخابات ۹۶ است.

وی همچنین از برگزاری همایش سراسری و معرفی نامزد نهایی اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ در این همایش خبر داد و گفت: پس از انجام کارهای مربوط به ائتلاف و اعلام رسمی تشکیل آن، این همایش برگزار خواهد شد.

دی‌ماه؛ برگزاری مجمع عمومی جبهه پیروان با سخنرانی باهنر/ معرفی کاندیدای جبهه پیروان تا بهمن

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از جمع‌آوری ۴۰ اسم از سوی احزاب و تشکل‌های جبهه پیروان برای انتخابات شورای شهر خبر داد و گفت: ما از بین آنها به ۲۱ نفر می‌رسیم و با اصولگرایان رایزنی خواهیم کرد. 

وی افزود:مجمع عمومی جبهه پیروان در دی ماه برگزار و این همایش سراسری با حضور دبیران کل استانی و سخنرانی دبیرکل جبهه به زودی صورت می‌گیرد.

سجادی درباره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با انبوه کاندیداها مواجهیم و هنوز کسانی که در مظان کاندیداتوری هستند می‌توانند برای جبهه پیروان مطرح باشند اما ان‌شاءالله تا بهمن ماه گزینه جبهه برای انتخابات ۹۶ معرفی می‌شود هرچند که مکانیزم پیچیده‌ای برای انتخابات وجود دارد. 

بیادی:برگزاری همایش سراسری جمعیت آبادگران جوان تا آخر دی‌ماه

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان با اشاره به برنامه‌های این تشکل برای انتخابات ۹۶ اظهار داشت: ائتلاف ما برای بحث و بررسی نامزدهای شوراهای شهر و ریاست جمهوری جبهه ایستادگی ایران اسلامی است.

بیادی از برگزاری همایش سراسری جمعیت آبادگران جوان تا آخر دی‌ماه و پیش از دهه فجر در تهران خبر داد و گفت: این همایش با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی جمعیت برگزار خواهد شد.

همایش جمعیت ایثارگران ۲۵ آذر برگزار می‌شود/نادران و فروزنده گزینه‌های انتخابات ۹۶/احتمال معرفی نامزد واحد از سوی جبهه تحول‌خواهان

داود عامری قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به آخرین برنامه‌های این تشکل برای انتخابات اظهار داشت:‌ همایش جمعیت ایثارگران پنج‌شنبه این هفته ۲۵‌ آذرماه با سخنرانی آقایان فدایی و نادران در دفتر این تشکل برگزار خواهد شد.

عامری درباره نهایی شدن گزینه ایثارگران برای انتخابات ۹۶ تصریح کرد: یکی از گزینه‌های اصلی ما برای انتخابات ۹۶ آقای نادران است اما بر روی آقای فروزنده نیز نظر مثبت داریم.

وی همچنین از ایجاد جبهه تحول‌خواهان برای انتخابات خبر داد و گفت: اگر ائتلاف اصولگرایان شکل نگیرد، ایثارگران، رهپویان، خدمتگزاران و جمعیت جانبازان به یک نامزد واحد و نهایی خواهند رسید بنابراین ما منتظریم که آنها نیز به جمع‌بندی برسند.

*آیت الله مقتدایی: انتخابات ۹۶ فعلا در جامعه مدرسین مسکوت است

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین درباره برنامه انتخاباتی و سیاسی این تشکل،گفت:هنوز برای انتخابات ۹۶ اقدامی در جامعه مدرسین صورت نگرفته و این مساله مسکوت است.

*میرسلیم:هدف موتلفه از ورود به انتخابات ۹۶ قدرت‌طلبی نیست

سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در اجلاس دبیران استانی حزب موتلفه با اشاره به اصل ۵۶ قانون اساسی مبنی بر اینکه اداره امور کشور با مردم است و هیچکس نمی‌تواند حق حاکمیت مردم را بر سرنوشت اجتماعی‌شان سلب کند و یا در خدمت منافع فرد و گروهی خاص قرار دهد، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری ما در شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی برای حضور در انتخابات سال ۹۶ با هدف قدرت طلبی نیست بلکه موتلفه اسلامی به این دلیل وارد صحنه انتخابات می‌شودکه به وظائف اجتماعى خود بپردازد وآنچه را معطل مانده از تعطیلی خارج کند.

«مجید متقی‌فر» سخنگوی جدید جبهه پایداری شد

 جلسه شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر ماه به دبیرکلی حجت‌الاسلام آقاتهرانی و با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد.

در این نشست مجید متقی‌فر به‌عنوان سخنگوی جدید این جبهه جایگزین حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا شد.

جبهه یکتا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۳ نشست برگزار می‌کند/ مصادیق هنوز مشخص نشده است

کامران دانشجو عضو هیأت مؤسس جبهه یکتا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره کاندیداهای این جبهه در انتخابات آتی ریاست جمهوری اظهار داشت: فعلاً در مورد شاخص‌ها در جبهه یکتا بحث‌هایی انجام داده‌ایم و بیشتر برنامه‌ها بر پایه معیشت و اقتصاد مردم نوشته شده است.

دانشجو در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره جبهه یکتا هستیم اما هنوز زمان آن مشخص نیست، ولی به‌هرحال تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، دو یا سه نشست برگزار خواهیم کرد.

از گوشه و کنار احزاب

**معرفی کاندیدای جمعیت رهپویان برای انتخابات ۹۶ تا ۱۰ روز دیگر

پرویز سروری دبیرکل جدید جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیتهای تشکل متبوعش در انتخابات ۹۶، اظهار کرد: در حال حاضر در جلسات شورای مرکزی چند گزینه انتخابات ۹۶ در حال بررسی هستند.

 وی افزود: نهایتا تا پایان آذرماه، نامزد نهایی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را به ائتلاف اصولگرایان معرفی می‌کنیم.

**کنعانی مقدم:جبهه ایستادگی درباره «رضایی» و «علوی»، بحث انتخاباتی نداشته است

برخی رسانه های خبری از محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمود علوی وزیر اطلاعات به عنوان گزینه‌‎های مورد بررسی جبهه ایستادگی برای معرفی نامزد نهایی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نام بردند.

این در حالی است که حسین کنعانی مقدم از اعضای جبهه ایستادگی با رد این موضوع اظهار داشت: جبهه  ایستادگی تاکنون روی هیچ فردی از جمله رضایی و علوی، بحث انتخاباتی نداشته است.

**حق‌شناس: برای معرفی گزینه انتخاباتی هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در رابطه با اینکه آیا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مأموریتی درخصوص معرفی نامزدهای پیشنهادی به احزاب اصلاح‌طلب داده است اظهار داشت: خیر؛ هیچ بحثی فعلا نشده است. موضوع در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان، فعلا در حال تمهید مقدمات است و احزاب اصلاح‌طلب هم در ستادهای انتخاباتی‌ خود، این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا حزب اعتماد ملی گزینه انتخاباتی خود را به شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی کرده است گفت: خیر؛ چنین چیزی از ما خواسته نشده است؛ حزب اعتماد ملی هم در این‌باره به جمع‌بندی مشخصی نرسیده است و موضوع معرفی گزینه در حزب بحث شده است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

کمالی:حراج منابع نفتی توسط دولت/ در برجام همه می دانستند چه خبر است جز مردم ایران

حسین کمالی دبیر حزب اسلامی کار به حراج گذاشتن منابع نفتی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: دولت هرچند وقت منابع نفتی را به حراج می‌گذارد و عده‌ای پول را می‌گیرند و می‌روند هیچ وقت این پول‌ها برگشت نمی‌کند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا دولت دست به این اقدامات می‌زند، افزود: اگر شفافیت در کار باشد حقوق و املاک نجومی در کشور پیش نمی‌آید.

کمالی با اشاره به اینکه چرا مسؤولان مردم را نامحرم می‌داند، تصریح کرد: در رابطه با برجام همه می‌دانستند که چه خبر است فقط مردم ایران نمی‌دانستند چرا مردم ایران را نامحرم می‌دانند.

اصلاح طلبان در هفته‌ای که گذشت

صادقی: شاخصه‌های لیست شورای شهر در خانه کارگر تعیین شد/حمایت از روحانی برای انتخابات ۹۶

حسن صادقی سخنگوی خانه کارگر با اشاره به برنامه و راهبردهای این تشکل سیاسی و صنفی برای انتخابات سال ۹۶ اظهار داشت: خانه کارگر همواره برای انتخابات به عنوان یک تشکل صنفی و سیاسی دارای برنامه بوده هرچند که در خط مقدم حضور نداشته اما همراه با خط‌ مقدمی‌های انتخابات حرکت کرده است. 

وی با اعلام این خبر که ستاد انتخابات خانه کارگر را تشکیل داده‌ایم، گفت: قرار است در ستاد انتخابات بر روی نحوه کار تبلیغاتی در انتخابات پیش رو کار کنیم بنابراین در همین راستا ابتدا تهران را مورد رصد قرار می‌دهیم و سپس به سمت شعبه‌های خود در استان‌ها می‌رویم. به وظائف اجتماعى خود بپردازد وآنچه را معطل مانده از تعطیلی خارج کند.

وی افزود:ما به دلیل روحیه انعطاف‌پذیری، اخلاقمداری، سیاست‌های بین‌المللی تمرکز بر اقتصاد تولیدمحور و فراهم کردن بستر لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از حسن روحانی حمایت می‌کنیم.

مطهری نژاد: جلسه شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری اوایل دی ماه برگزار می‌شود/بررسی موضوعات برگزاری پانزدهمین کنگره

میرزا بابا مطهری نژاد عضو حزب مردم‌سالاری با اشاره به تشکیل جلسه حزب مردم سالاری پیرامون بررسی موضوعات کنگره‌ای که قرار است بهمن ماه برگزار شود،گفت:جلسه شورای مرکزی با حضور اعضای این شورا اوایل دیماه پیرامون بررسی موضوعات پانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری برگزار می‌شود.

وی افزود: پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری در تاریخ ۲۸ بهمن ماه با حضور اعضای شورای مرکزی و چندی از چهره‌های سیاسی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/