از کارگران نمونه و بسیجی قشم تجلیل بعمل آمد

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت منطقه آزاد قشم در همایش تجلیل از کارگران نمونه و بسیجی قشم گفت: این منطقه با داشتن ظرفیت ها و برنامه های توسعه ای به قطب و کارگاه بزرگ توسعه نه تنها در کشور بلکه در منطقه تبدیل می شود. دکتر احمد حبیبی با بیان این مطلب  افزود: با استقبال […]

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت منطقه آزاد قشم در همایش تجلیل از کارگران نمونه و بسیجی قشم گفت: این منطقه با داشتن ظرفیت ها و برنامه های توسعه ای به قطب و کارگاه بزرگ توسعه نه تنها در کشور بلکه در منطقه تبدیل می شود.

دکتر احمد حبیبی با بیان این مطلب  افزود: با استقبال از سرمالیه گذاران و برنامه ریزی مدون در تلاشیم که قشم را به کارگاه بزرگ توسعه در منطقه تبدیل کنیم.

وی با اشاره به استقبال سازمان از حضور سرمایه گذاران از هر نقطه دنیا، گفت: طرح توسعه فرودگاه بین المللی قشم به میزان ۲۳هزار مترمربع، توسعه نیروگاه تولید همزمان برق و آب و ایجاد صنایع بزرگ فولاد از جمله طرح های در دست اقدامی است که زمینه تحول توسعه همه جانبه قشم را رقم خواهد زد.

جانشین سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ایجاد کار و توسعه فرصت های اشتغال مهمترین و بزرگترین خدمت به جامعه کارگری می باشد.

به گفته وی، برای ایجاد کار مناسب و شایسته  می بایست با برنامه های مدون و مدیریت شده از بخش خصوصی حمایت شود.

حبیبی با تاکید بر اهمیت تغییر نگاه ها در خصوص سرمایه و سرمایه گذار به عنوان کارآفرینان هر جامعه، گفت: تا زمانی که سرمایه گذاری یک ارزش نشود و سرمایه گذاران واقعی در جامعه تکریم نشوند، سخن از تکریم کارگر بی نتیجه خواهد بود.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری که به منطقه آزاد قشم می آید قبل از هرچیز احترام می خواهد، اما وقتی در گام اول فقط برای گرفتن مجوز با مشکل مواجه شود خسته خواهد شد و در دوره جدید، سازمان منطقه آزاد قشم بر آن است تا با تکریم سرمایه گذاران روند برنامه ریزی فعالیت ها را در کمترین زمان ممکن ساماندهی کند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت منطقه آزاد قشم تصریح کرد: براساس برنامه های این سازمان انتظار می رود سرمایه داران ایرانی سرمایه های خود را بجای صرف در جبل علی و دیگر نقاط به مناطق آزاد کشور بویژه قشم بیاورند.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با روان سازی فرآیند جذب سرمایه گذار به فعالان اقتصادی که از توانایی انجام کار برخوردار هستند خدمات شایسته ارائه خواهد کرد و به کسانی که تنها به دنبال دریافت زمین و تسهیلات ارزان هستند بها نخواهد داد.

براساس این گزارش امام جمعه قشم نیز در این همایش با تشریح دیدگاه اسلام در خصوص جایگاه و ارزش کار، شرایط فعلی ایران را بیش از هر زمان در تکریم ارزش کار و کارگر مساعد خواند و خواستار تغییر فرهنگ کار در این منطقه شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار افزود: نگاه ها به موضوع کار در کشور ما باید تغییر کند و این اندیشه که کار تنها به پشت میز نشستن است، به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که اقتصاد دانش محور و مردم محور نباشد و دولت کارها را به مردم واگذار نکند، مشکل بیکاری هم در جامعه حل نخواهد شد و امروز مسئولان قشم بویژه سازمان منطقه آزاد باید از بخش خصوصی که در سخت ترین شرایط در قشم مانده اند حمایت کنند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد قشم نیز در این همایش با ارائه گزارشی از تعداد افراد جویای کار در این منطقه گفت: از ۷۶۲ نفر جویای کار ثبت نام شده در این مدیریت در سال ۹۲، تنها برای ۱۷۴ نفر یعنی چیزی حدود ۲۳ درصد کاریابی شده است.

سلیمان رنجبری با اظهار نگرانی از وجود پدیده بیکاران تحصیل کرده در قشم، افزود: ترکیب بازار کار در این جزیره و بخصوص درگهان نیز درحال تغییر و سهم اتباع بیگانه در حال افزایش می باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش ساخت و ساز در قشم بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است، از فقدان بانک اطلاعات اشتغال در منطقه به عنوان یک مشکل یاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از شرکت ها و واحدهای موجود در قشم نیز از همکاری در خصوص اعلام نیازهای شغلی شان خودداری می کنند.

در این همایش از کارگران نمونه واحدهای های تولیدی و شرکت های اقتصادی فعال در جزیره قشم با دادن لوح تقدیر و هدایا، قدردانی شد.

IMG_5159 IMG_5060 IMG_5071 IMG_5093 IMG_5109 IMG_5118