از برکات وجودی حضرت معصومه (س) احیای دین و معنویت در ایران است

به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) مراسم  بزرگداشت آن بانوی معظم و یادواره شهدای زن و زنان ایثارگر  توسط ناحیه مقاومت بسیج قشم و هیئت امنای مسجد النبی شهرستان قشم برگزار شد . امام جمعه شهرستان قشم دراین مراسم گفت : همواره در کنار مردان بزرگ الهی زنانی وجود داشتند که آنها را در رسیدن […]

به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) مراسم  بزرگداشت آن بانوی معظم و یادواره شهدای زن و زنان ایثارگر  توسط ناحیه مقاومت بسیج قشم و هیئت امنای مسجد النبی شهرستان قشم برگزار شد .

امام جمعه شهرستان قشم دراین مراسم گفت : همواره در کنار مردان بزرگ الهی زنانی وجود داشتند که آنها را در رسیدن به اهدافشان یاری می کردند ، همان گونه که در رسالت پیامبر اعظم (ص) وجود مقدس حضرت خدیجه (س) با ثروت و مال خود  در فراگیری اسلام پیامبر را یاری دادند و همچنین نقش بی بدیل حضرت فاطمه(س) بعنوان ام الائمه و همسر امیر المونین(ع)‌ که با نقل احادیث پیامبر (ص) دین اسلام و احکام شرعی را در بین زنان صدر اسلام  نهادینه کنند.

وی افزود : در قیام خونین امام حسین(ع) این حضرت زینب (س)‌بود که به عنوان سفیر واقعه کربلا حکومت یزید را رسوا کرد و مسلمانان را از خواب غفلت بیدار نمود .

حجت الاسلام جوکار وجود مقدس حضرت معصومه (س) را برکتی برای کشور ایران دانست که به واسطه ایشان کشور ایران و شهر قم بعنوان قطب دینی و علوم اسلامی تبدیل شده است.

امام جمعه قشم  بزرگترین نقش زن را همسر داری و تربیت اولاد ذکر کرد و بیان داشت: باید مراقب بود تا بانوان مجبور نشوند به خاطر مسایل معیشتی در کارهای سخت و پرخطر  مشغول شوند. وی افزود : البته حضور زنان در عرصه های مختلف  فرهنگی ،‌آموزشی ،‌اجتماعی و بهداشتی ضروری است .