ازدواج اتباع بیگانه با ایرانیان از مشکلات سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آمار بالای مشکوک‌التابعین و پرونده‌های متعدد متشکله در این راستا هم‌چنین حضور بسیاری از اتباع بیگانه و ازدواج آنها با اتباع ایرانی یکی از مشکلات پیش‌روی استان است که با راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک روند رسیدگی و بررسی آن تسهیل می‌شود. حاتم نارویی» در آیین افتتاح آزمایشگاه ژنتیک در زاهدان، اظهار […]

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آمار بالای مشکوک‌التابعین و پرونده‌های متعدد متشکله در این راستا هم‌چنین حضور بسیاری از اتباع بیگانه و ازدواج آنها با اتباع ایرانی یکی از مشکلات پیش‌روی استان است که با راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک روند رسیدگی و بررسی آن تسهیل می‌شود.

حاتم نارویی» در آیین افتتاح آزمایشگاه ژنتیک در زاهدان، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ۱۲۴۰ کیلومتر مرز خاکی و ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد که این موضوع به حساسیت استان و نیاز به آزمایشگاه ژنتیک افزوده است.

وی گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک در اداره‌کل پزشکی قانونی استان با توجه به هم‌جواری با سه کشور همسایه و سکونت اتباع بیگانه در این استان از ضروریات مهم در استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اکنون برخی در استان به علت مشخص نبودن تابعیت آنها فرزندانشان از داشتن شناسنامه محروم هستند که در این رابطه آزمایش‌های ژنتیکی و بررسی DNA آنها می‌تواند روابط خویشاوندی آنها را که بیشتر در روستاها نیز ساکن هستند مشخص و حقوق آنها را در صورت احراز صلاحیت به آنها بازگرداند.

ناروئی افزود: وسعت و پراکندگی جغرافیای زیاد هم‌چنین کمبود نیرو در سازمان پزشکی قانونی همواره یکی از مشکلات ارایه سرعت خدمات مطلوب در این سازمان بوده است که امید می‌رود با تامین امکانات و جذب نیروهای کارشناس در این رابطه ارایه خدمات سرعت و روند بهتری به خود بگیرد.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک استان نقش مهم و تاثیرگذاری بر کاهش پرونده‌های قضایی و انتظامی دارد، گفت: این آزمایشگاه در مساحت ۱۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی ساخته و تجهیز شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ازمسوولان اجرایی و قضایی استان خواست تا به طور جدی برای برطرف کردن محرومیت‌ها در استان تلاش کنند تا واژه‌ی محرومیت برای همیشه از این استان حذف شود.