ادبیات سیاسی رئیس جمهور دور از انتظار بود

امام جمعه هرمز گفت: توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از وظایف مسئولان شرکت آب و فاضلاب بوده و دریافت آن از سوی مردم جزیره حقی بزرگ و اساسی است. حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز  جمعه این هفته جزیره هرمز با اشاره به بی کیفیت بودن آب شرب و نبود امنیت […]

امام جمعه هرمز گفت: توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از وظایف مسئولان شرکت آب و فاضلاب بوده و دریافت آن از سوی مردم جزیره حقی بزرگ و اساسی است.

حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز  جمعه این هفته جزیره هرمز با اشاره به بی کیفیت بودن آب شرب و نبود امنیت شهری در این جزیره، بیان داشت: آبی که در هرمز تولید می شود مناسب خوردن نیست چون که این آب به آب میوه مانند بیشتر به آب هویج و پرتقال شباهت زیاد دارد و هیچ تشابهی به آب شرب سالم ندارد.

وی گفت: وقتی شیر آب را باز میکنی انگار آب پرتقال یا آب هویج از لوله های آب شرب شهر سرازیر می شود و توقع مردم از آبفا این است که به سلامت مردم توجه کند.

امام جمعه هرمز عنوان کرد:  توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از وظایف مسئولان شرکت آب و فاضلاب بوده و دریافت آن از سوی مردم جزیره حقی بزرگ و اساسی است.

مناقبیان با انتقاد از بی کیفیتی آب شرب سالم  در جزیره هرمز اظهار داشت: آب و فاضلاب باید این مشکل که با سلامتی اهالی سرو کار دارد توجه ویژه ایی کنند تا مردم آبی که مصرف می کنند آب سالم باشد.

امام جمعه هرمز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه خود به انتقاد از نیروی انتظامی پرداخت و گفت: از چند سال قبل تاکنون قول راه اندازی کلانتری شهری در این جزیره را داده اند ولی تاکنون عملی نشده است.

وی گفت: اکنون جزیره هرمز در حال توسعه است و ایجاد کلانتری از نان شب برای مردم هرمز واجب تر است چون این مردم امنیت می خواهند.

امام جمعه هرمز افزود: ما هرچند روز شاهد سرقت  و درگیری های  در این جزیره هستیم و اگر اینجا شهر است پس کلانتری و پاسگاه انتظامی از ملزومات است که دایر بشود.

وی تصریح کرد: مسئولان نیروی انتظامی بیایند هرمز را بیشتر ببینند و در جهت حفظ امنیت و آرامش تلاش وافری کنند تا مشکلات آن برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: بارها در خطبه های نماز جمعه  از نبود امنیت در هرمز سخن گفتیم وتا جایی که به صورت حضوری این مورد را با فرماندهی نیروی انتظامی استان در خصوص ارتقاء پاسگاه دریایی مرزبانی هرمز به پاسگاه انتظامی در  میان گذاشتیم ولی  متاسفانه مسئولان این نیرو کوتاهی کردند.

حجت الاسلام مناقبیان تصریح کرد: هرمز یک شهر است و نیاز به امنیت دارد و اکنون وظیفه بر قراری امنیت بر عهده دریابانی هرمز بوده در صورتی که خود همین دریابانی به خاطر کمبود نیرو با مشکل مواجه است و از فرمانده دریابانی شهرستان قشم می خواهیم پاسگاه دریابانی را هم تقویت کند تا امکانات در هرمز بیشتر بشود .

حجت الاسلام مناقبیان در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مذاکره با آمریکا، اظهار داشت: رهبری فرمودند که یک سال مذاکره با آمریکا نه تنها ثمره ای نداشته بلکه در این مدت تحریم‌ها نیز افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: البته مقام معظم رهبری بر ادامه مذاکره با هدف آشکار شدن ذات پلید آمریکایی‌ها تأکید کرده و از دستگاه دیپلماسی کشور خواسته‌اند مذاکرات را ادامه دهند اما فرموده اند آگاه باشید که مذاکره با آمریکا بی فایده است.

حجت الاسلام مناقبیان  با اشاره به اظهارات اخیر حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری در مورد مخالفان و منتقدان سیاست های دولت اظهار داشت: حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور همه مردم ایران است اما این گونه ادبیات سیاسی از وی انتظار نمی رفت.

وی با بیان این که رئیس جمهور در جایگاهی قرار دارد که باید همه مردم ایران را با یک چشم ببیند، افزود: رئیس جمهور برای پیشبرد اهداف نظام و پیشرفت کشور باید به همه مردم ایران امید داشته باشد نه آن که تنها بخشی از جامعه که به او رای داده اند را مد نظر قرار دهد.

حجت الاسلام مناقبیان از رئیس جمهور خواست تا به منتقدان و مخالفان سیاست های دولت توهین نکند و سعه صدر بیشتری در برابر منتقدان داشته باشد.

به گفته وی برخلاف بیانات حجت الاسلام روحانی بزدل های سیاسی در جبهه ذوق زدگان رابطه با آمریکا قرار دارند و در جبهه مقاومت و پایداری برای ارزش های انقلابی و اسلامی بزدل سیاسی وجود ندارد.

امام جمعه هرمز خطاب به رئیس جمهور گفت: ما شما را حقوقدان می‌دانیم اما این گونه ادبیات در شأن رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که ملبس به لباس روحانیت نیز هست.

منبع : هرمزنا