اختلاف «داعش» و «القاعده» بالا گرفت/ انتشار فایل صوتی انتقاد شدید ایمن الظواهری از رویکرد ابوبکر البغدادی در سوریه و عراق

گروه بین‌الملل – رجانیوز: ایمن الظواهری در یک فایل صوتی، ابوبکر البغدادی را به دروغ‌پردازی و افتراء علیه القاعده با هدف بدنام کردن این گروه و عملیات‌های «جهادی» آن متهم کرد و گفت که «اولویت جهاد بایستی هدف قرار دادن آمریکا باشد». به گزارش رجانیوز، الظواهری در این فایل صوتی با اشاره به اینکه ابوبکر […]

گروه بین‌الملل – رجانیوز: ایمن الظواهری در یک فایل صوتی، ابوبکر البغدادی را به دروغ‌پردازی و افتراء علیه القاعده با هدف بدنام کردن این گروه و عملیات‌های «جهادی» آن متهم کرد و گفت که «اولویت جهاد بایستی هدف قرار دادن آمریکا باشد».

به گزارش رجانیوز، الظواهری در این فایل صوتی با اشاره به اینکه ابوبکر بغدادی هجمه‌ای را علیه القاعده آغاز کرده است،گفت: «برخی‌ها مدعی هستند که ما طاغوت را تکفیر نمی‌کنیم، محمد مرسی (رئیس‌جمهور عزل شده مصر) را ستایش می‌کنیم و او را امید امت و قهرمان می‌دانیم و حتی خواهان مشارکت مسیحیان در حکومت هستیم».

وی همچنین از تماس بین القاعده و داعش و تلاش القاعده برای مهار کردن داعش جهت اجرای عملیات‌ها به شیوه‌های این گروه خبر داد و افزود: «آنها گمان می‌کنند که ما شیعه را تکفیر نمی‌کنیم با وجود اینکه ما سند و دستورات جهادی را برای آنها فرستادیم اما آن را نادیده گرفته و سخنی درباره آن به میان نیاوردند، بارها سفارش کرده‌ام که انفجار بازارها، حسینیه‌ها و مساجد را رها کرده و به اجرای عملیات‌ها علیه نیروهای ارتش، نیروهای امنیتی و پلیس و شبه‌نظامیان شیعه تمرکز کنید و اعتراضی هم نکردند».

طبق گزارش پایگاه «سبر»، الظواهری همچنین ضمن اشاره به اینکه اختلافات القاعده و داعش به دلیل  منازعه بر سر قدرت و پول است، خواستار هدف قرار دادن آمریکا و متحدان آن و نیز حمله به اسرائیل، روسیه، هند، اسپانیا و چین به منظور «احیای فریضه جهاد بین امت مسلمان برای آزادسازی این سرزمین از اشغال کفار اصلی و مزدوران مرتد آن» شد.

 «محمد الرفاعی» کارشناس امور گروه‌های اسلامی در این باره گفت که به نظر می‌رسد اختلافات ظاهری بین دو گروه داعش و القاعده اختلافات فقهی درباره اولویت جهاد است.

وی اشاره کرد که هر دوی این گروه ریختن خون بی‌گناهان را مباح می‌دانند اما اختلافات آنها بر سر اولویت قتل و کشتار است و اینکه آیا حکام و رژیم‌های موجود در کشورهای عربی و اسلامی «دشمن نزدیک» هستند و باید از بین بروند و پس از آن به «دشمن دور» یعنی اسرائیل، آمریکا و غرب پرداخته شود یا اینکه ابتدا باید با آمریکا و غرب جنگ کرد و سپس به رژیم‌های حاکم پرداخت؟