اجرای اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت و عدم وابستگی کشور است

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه دوم نماز جمعه قشم به ضرورت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم در اقتصاد و سایر عرصه ها پیشرفت کنیم و کشور از وابستگی به خارج بیرون برود باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم. حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قشم به ۲۰ […]

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه دوم نماز جمعه قشم به ضرورت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم در اقتصاد و سایر عرصه ها پیشرفت کنیم و کشور از وابستگی به خارج بیرون برود باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قشم به ۲۰ فروردین و روز فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: فناوری هسته با تلاش دانشمندان جوان ایرانی بدست آمد و دشمن قبل از اینکه چنین روزی در تقویم ملی ما ثبت شود به توانایی های ایران باور نداشت اما پس از رونمایی از دستاوردهای هسته ای با تمام توان سعی کرد مانع پیشرفت کشور شود.

وی به رونمایی رئیس جمهور از ۱۲ دستاورد جدید هسته ای در روز گذشته اشاره کرد و گفت:این دستاوردها جز با تکیه به توان نیروهای داخلی و همان چیزی که رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح نمودند بدست نیامده است.

جوکار افزود:  اگر می خواهیم در اقتصاد و سایر عرصه ها پیشرفت کنیم و کشور از وابستگی به خارج بیرون برود باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه به روز ۲۰ فروردین سال ۵۹ و سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا پرداخت و گفت: همانگونه که امام راحل و رهبری معظم انقلاب فرموده اند قطع ارتباط با امریکا مایه پیشرفت و ارتباط با امریکا نیز مضر است.

وی به وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: پس از توافق هسته ای که مقرر شد تحریم های ظالمانه علیه ایران لغو شد شاهد عدم پایبندی دولت آمریکا به تعهدات خود و همچنین وضع تحریم های جدید علیه ملت ایران نیز بودیم که نشان از بد عهدی آمریکا و کینه توزی این کشور مستکبر در قبال ایران است.

جوکار افزود: به فرموده رهبری آمریکا بدنبال باج خواهی از ایران است و می خواهد ایران از حمایت خود از حزب الله لبنان و ملت های مستضعفی نظیر سوریه، عراق و بحرین دست بردارد و به جای ان دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کند و با آنان همدست شود.

خطیب نماز جمعه قشم تصریح کرد: اما آمریکا کورخوانده است و ایران اسلامی که برای آزادی و عدم پذیرش حرف زور و ظلم انقلاب کرد و در این راه شهید داده و هیچ گاه از مواضع انقلابی خود کوتاه نخواهد امد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد این شهید بزرگوار و هنرمندان انقلابی نظیر مرحوم سلحشور، گفت:رهبر انقلاب و مردم از هنر انقلاب اسلامی انتظار دارند از فداکاری ها و زیبایی های ۸ سال دفاع مقدس در هنر استفاده شود و از  مضامین و مظاهرغربی و آمیختگی که با هنر غربی وجود دارد فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: باید در هنر انقلاب اسلامی از هنرمندانی استفاده بشود که همانگونه که در فیلم نقش های اسلامی و انقلابی را ایفا می کنند در خارج از فیلم و در جامعه نیز به شئونات اسلامی و انقلابی پایبند باشند.

جوکار همچنین از مسئولین درخواست کرد با عنایت به فرمایشات رهبری در آغاز سال به جوانان هنرمند انقلابی بها داده و زمینه پیشرفت انان را برای اجرای کارهای انقلابی فراهم آورند.

امام جمعه قشم همچنین به ۲۱ فروردین مصادف با سالروز شهادت سردارشهید صیاد شیرازی به دست منافقین کوردل اشاره کرد و گفت: منافیقن کوردل بیش از ۱۷۰۰۰ نفر از عناصر ارزشمند انقلاب اسلامی را ترور کردند.

وی از رئیس جمهور برای لغو سفر به اتریش که در راستای مقابله با منافقین صورت گرفت تشکر کرد.

خطیب نماز جمعه قشم در پایان به فتوای مراجع در خصوص دیرکرد سود بانکی اشاره کرد وگفت: از نظر مراجع سود بر دیر کرد و جریمه تاخیر که موجب فلج شدن زندگی ها و ورشکستگی می شود حرام است و نیازمند اصلاح قانون بانکی کشور است.