اثر تربیتی مادران پایدارترین اثر فرهنگی در جامعه را دارد

امام جمعه شهرستان قشم در جشن بزرگ میلاد کوثر  شهر قشم گفت: جایگاه زنان و مادران که تا قبل از اسلام در سطحی پائین بود به واسطه ظهور اسلام به مرتبه ای رفیع و غیرقابل توصیف رسید و به زن حرمت و جایگاه رفیع داده شد. حجت الاسلام والمسلمین جوکار  افزود: متاسفانه امروز نیز در جوامع […]

امام جمعه شهرستان قشم در جشن بزرگ میلاد کوثر  شهر قشم گفت: جایگاه زنان و مادران که تا قبل از اسلام در سطحی پائین بود به واسطه ظهور اسلام به مرتبه ای رفیع و غیرقابل توصیف رسید و به زن حرمت و جایگاه رفیع داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار  افزود: متاسفانه امروز نیز در جوامع غربی از زن همانند دوران قبل ازاسلام استفاده ابزاری می شود و اسلام با اینگونه نگاه به زنان، مخالف است.

وی با اشاره به اینکه تاثیر نقش فرهنگی مادران و زنان از طریق خانواده در جامعه منحصر بفرد و بی نظیر است، گفت: نقش مهم و تاثیرگذار تربیتی مادران در جامعه به ویژه از طریق خانواده، پایدارترین اثر فرهنگی را به همراه دارد.

به گفته امام جمعه شهرستان قشم، موفقیت های مردان جامعه امروز ایران به طورحتم مرهون حمایت ها و هدایت های زنان و مادران است و زنان در سایه نظام اسلامی ایران علاوه بر ایفای نقش مهم همسر داری و تربیت فرزند، دوش به دوش مردان در همه عرصه ها حضور دارند.

اهمیت حفظ ارزش و جایگاه زنان و مادران در مرتبه ای است که خود بانوان باید در جهت حراست از آن کوشا باشند و اجازه ندهند این نقش تاثیر گذار مورد هدف تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار گیرد، نیز مطلبی بود که حجت الاسلام والمسلمین جوکار در این آئین به آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام با مایوس شدن از تاثیرگذاری بر روی زنان در ایران اسلامی، به سمت نفوذ در میان کودکان، نوجوانان و جوانان روی آوردند و در چنین شرایطی نقش مادران برای حراست از سلامت فرزندان ایران به مراتب سنگین تر از گذشته شده است.

جوکار در ادامه مباحث خود با اشاره به اهمیت نقش محوری مادران در تربیت خانواده یادآور شد: در خانواده هایی که مادران نقش محوری را در تربیت فرزندان ایفا نمی کنند، خطر تهاجمات فرهنگی غرب بیشتر دیده می شود.

در ادامه مراسم که جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر ادارت و نهادها حضور داشتند،  از مادران هم نام با نام مبارک حضرت فاطمه (س) و یا زهرا (س) و کسانی که به سئوالات مسابقه ای پاسخ صحیح داده بودند با اهدای هدایا تجلیل شد.