اتحاد مسلمانان به زیان سلطه گران است

رییس بنیاد ایران شناسی گفت: اتحاد و همدلی و وحدت نظر مسلمانان به زیان سلطه گران است. آیت الله سید محمد خامنه ای با بیان این مطلب در دیدار امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم و طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر قشم افزود: امت اسلامی با دشمن شناسی و تقویت وحدت باید […]

رییس بنیاد ایران شناسی گفت: اتحاد و همدلی و وحدت نظر مسلمانان به زیان سلطه گران است.

آیت الله سید محمد خامنه ای با بیان این مطلب در دیدار امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم و طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر قشم افزود: امت اسلامی با دشمن شناسی و تقویت وحدت باید مانع از اهداف دشمنان مشترک شیعه و اهل سنت شوند.
وی با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به برنامه تفرقه انگیز دشمنان میان شیعه و اهل سنت هشدار داده اند، گفت: مسلمانان با مشترکات فراوانی که دارند در سایه وحدت می توانند با هر پدیده شومی مقابله کنند.
به گفته رییس بنیاد ایران شناسی، خوشبختانه در ایران و به ویژه در شهرستان قشم برادران و خواهران شیعه و اهل سنت در کمال آرامش و امنیت در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند.
وی ادامه داد: پدیده وحدت در جزیره قشم نشانه حاکمیت عقلانیت علما و مردم این منطقه طی ۳۸ سال گذشته است.
آیت الله خامنه ای گفت: ائمه جمعه و علمای دینی نقش مهمی در ایجاد بصیرت و بالا بردن عقلانیت در جامعه دارند و باید در این راه بیش از پیش تلاش کنند.
وی اظهار کرد: برای اینکه مردم ایران در آرامش باشند باید همه در مسیر ولایت و رهبری حرکت کنیم.
رییس بنیاد ایرانیان در پایان از مسلمانان خواست با تقریب و همدلی با یکدیکر به دشمنان اجازه ندهند هویتشان را تحریف کنند.
در ابتدای این دیدار امام جمعه شهرستان قشم از آیت الله خامنه ای درخواست کرد سلام مردم قشم را خدمت رهبر معظم انقلاب ابلاغ کند و شرایط دیدار جمعی از نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان شیعه و اهل سنت قشم با ایشان را فراهم کند.
حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار افزود: قشم مرکز وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت است و خوشحالیم که مردم این منطقه با ایجاد امنیت، آرامش و وحدت در مسیر رهبری حرکت می کنند.
وی با اعلام اینکه جزیره هرمز به عنوان بخشی از شهرستان قشم بالاترین تعداد شهید نسبت به جمعیت را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، اظهار کرد: مردم این منطقه اعم از شیعه و اهل سنت با سیاست آشنا هستند اما خودشان را درگیر امور سیاسی نمی کنند و گوش به فرمان رهبری هستند.
امام جمعه شهرستان قشم اعلام کرد: شیعیان قشم مقلد، مرید و وفادار به رهبری و اهل سنت این شهرستان نیز پیرو و دوستدار مقام معظم رهبری هستند.
امام جمعه اهل سنت قشم هم از رهبری نظام به عنوان محور وحدت و وفاق ملی نام برد.
شیخ عبدالرحیم خطیبی گفت: جزیره قشم نه تنها امن ترین نقطه ایران بلکه یکی از امن ترین نقاط جهان است.
به گفته وی، اخلاق مداری مردم مسلمان شهرستان قشم و اعتقاد و ریشه های دینی و محبت مردم شیعه و اهل سنت به یکدیگر مهمترین عامل وحدت در این منطقه است.
شیخ خطیبی از پایبندی مردم قشم به نظام، رهبری و آرمان های امام امت (ره) به عنوان بخش دیگری از موفقیت های قشم در کسب امنیت و آرامش حاکم بر این جزیره نام برد.
وی ادامه داد: اعتقاد مردم به اهمیت وحدت نیز از فاکتورهای مهمی است که براساس آن شاهد زندگی مسالمت آمیز مردم شیعه و اهل سنت در این منطقه هستیم.
امام جمعه اهل سنت قشم، وحدت را رمز اقتدار همه ملت ها برشمرد و گفت: تفرقه باعث آسیب به کشور می شود و انقلاب با هنر رهبری توانسته این وحدت را در جامعه ترویج کند.
وی با اشاره به اینکه هنر انقلاب ایجاد امنیت و آزادی در ایران بوده گفت: بسیاری از کشورها امنیت دارند اما آزادی ندارند و آزادی حاکم در بسیاری از کشورها با بی بند و باری همراه است اما مردم ایران از یک امنیت و آزادی ویژه  برخوردارند.
بنا به این گزارش، آیت الله سید محمد خامنه ای رییس بنیاد ایران شناسی شب گذشته با هدف شرکت در همایش علمی و بین المللی خلیج فارس وارد جزیره قشم شده بود و امروز پس از سخنرانی در این همایش و دیدار با امامان جمعه و طلاب شیعه و اهل سنت قشم، این جزیره را به مقصد پایتخت ترک کرد.