اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم ها علیه “شهرک نشینان” در کرانه باختری است

رسانه های اسرائیلی از مطالعه اتحادیه اروپا درباره ایده اعمال تحریم علیه شهرک نشینانی که مرتکب حملات مداوم علیه فلسطینی ها و مسئول اعمال خشونت آمیز در کرانه باختری هستند، صحبت می کنند.

رسانه های اسرائیلی از مطالعه اتحادیه اروپا درباره ایده اعمال تحریم علیه شهرک نشینانی که مرتکب حملات مداوم علیه فلسطینی ها و مسئول اعمال خشونت آمیز در کرانه باختری هستند، صحبت می کنند.

بر اساس آنچه روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از یک دیپلمات خارجی گزارش داد، اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم ها علیه شهرک نشینانی است که مرتکب حملات مداوم علیه فلسطینی ها و مسئول اعمال خشونت آمیز در کرانه باختری اشغالی هستند .

این دیپلمات گفت که اتحادیه اروپا در حال بررسی «مجموعه ای از اقدامات علیه شهرک نشینان افراطی است که به فلسطینی ها حمله کردند، اما تصمیم اصولی باید در نهادهای اتحادیه اروپا اتخاذ شود و نه هر کشور به صورت جداگانه».

این دیپلمات معتقد بود که تصمیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم ها علیه ۴ شهرک نشین، “تصمیم گیری در اتحادیه اروپا را تسریع می بخشد” و نشان می دهد که تحریم های اروپا شامل ممنوعیت ورود به کشورهای اتحادیه اروپا و مسدود کردن دارایی ها می شود.

دیروز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پس از تحریم های آمریکا علیه ۴ اسرائیلی متهم به مشارکت در اعمال خشونت آمیز در اراضی اشغالی، گفت که دولتش در حال بررسی اعمال تحریم ها علیه شهرک نشینان «افراطی» در کرانه باختری است.

این اقدام پس از امضای دستور بایدن  انجام گرفت  که بر اساس آن، شهرک نشینان اسرائیلی «درگیر اعمال خشونت آمیز علیه فلسطینیان در کرانه باختری»، تحریم می شوند.

لازم به ذکر است که دولت بایدن در نظر داشت تحریم هایی را علیه ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل اعمال کند، اما بر اساس آنچه رسانه های اسرائیلی گزارش کردند، در نهایت تصمیم گرفت آنها را از لیست خارج کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که بن گویر «به پلیس دستور داد شهرک نشینانی را که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله می‌کنند دستگیر نکند»، در حالی که واشنگتن ادعا می‌کند تمایل دارد شهرک نشینان «افراطی» را نسبت به اعمال خود پاسخگو نگه دارد.