آمادگی مپنا برای تامین آب و برق جزیره قشم

اعضای کمیسیون انرژی مجلس بعد از جدال یک ساعت و نیمه با مسئولین شهرستان قشم از تمام واحدهای پروژه تولید همزمان آب و برق قشم بازدید کردند. علی اشرف کرمی ، مدیرنیروگاه شرکت مپنا در حاشیه بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از پروژه تولید همزمان برق و آب مپنا در جزیره قشم در گفتگو با قشم […]

اعضای کمیسیون انرژی مجلس بعد از جدال یک ساعت و نیمه با مسئولین شهرستان قشم از تمام واحدهای پروژه تولید همزمان آب و برق قشم بازدید کردند.
علی اشرف کرمی ، مدیرنیروگاه شرکت مپنا در حاشیه بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از پروژه تولید همزمان برق و آب مپنا در جزیره قشم در گفتگو با قشم آزاد اظهار داشت:پروژه تولید همزمان برق و آب مپنا قشم با مصرف ۱۵هزار مترمکعب گاز طبیعی در ساعت ۵۰ مگاوات برق و با برداشت افزون بر ۲۰۰هزار مترمکعب آب از دریا در روز ۱۸هزار مترمکعب آب شیرین در روز تولید می کند.
وی افزود : محدوده کاری پروژه آب و برق شهرستان قشم شامل طراحی ،تامین تجهیزات ،حمل به سایت ،کارهای ساختمانی ،نصب ، تست و راه اندازی ۲ واحد توربو ژنراتور گازی که هر یک به ظرفیت اسمی ۲۵ مگاوات درشرایط ایزه ، ۲ واحد بویلر بازیاب حرارتی HRSG به ظرفیت ۴۷/۵ تن در ساعت و ۴ واحد آب شیرین کن حرارتی MED هریک به ظرفیت ۴۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز می باشد .
مدیرنیروگاه شرکت مپنای قشم به دلایل نبود آب در روستا های این شهرستان اشاره کرد و افزود : شرکت مپنای قشم آماده آبدهی به نقطه به نقطه این شهرستان است ولی متاسفانه هنوز جایگاه مخازه و خط انتقال آب توسط آب و فاضلاب روستایی طراحی نشده است که این خود باعث کندی کار و نرسیدن آب لوله کشی به مردم شده است .
کرمی ادامه داد : اگر آب و فاضلاب روستایی بتواند به سرعت این مشکلات را حل کند شرکت مپنا آمادگی دارد آب و برق این جزیره را به راحتی تامین کند .
مدیرنیروگاه شرکت مپنای قشم به اشتغال زایی این پروژه در شهرستان قشم اشاره کرد و گفت : به طور مستقل ۴۰ نفر نیرو و به صورت غیر مستقل بالای ۴۵ نفر با ایجاد این پروژه اشتغالزایی شده است .
۳۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اکثریت آنها از اعضای کمیسیون انرژی مجلس هستند برای بازدید از پروژه تولید همزمان برق و آب مپنا قشم صبح امروز به این جزیره سفر کردند .