آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان قشم

طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان قشم  آغاز شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به آمار بالای هر ساله ورود مسافران که در تعطیلات عید به استان هرمزگان و به خصوص جزیره قشم سفر می کنند تیم های بسیج سلامت نوروزی و نظارت های بهداشت محیط […]

طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان قشم  آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به آمار بالای هر ساله ورود مسافران که در تعطیلات عید به استان هرمزگان و به خصوص جزیره قشم سفر می کنند تیم های بسیج سلامت نوروزی و نظارت های بهداشت محیط اهمیت بسزایی در تامین سلامت مسافرین و گردشگران بر عهده دارند که نقش کارشناسان بهداشت محیط  در تحقق این امر حائز اهمیت است.

وی  تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح تشدید نظارت بر تمامی اماکن اقامتی، اماکن عمومی و مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی به خصوص نظارت بیشتر بر مراکز حساس وامکن بین راهی ومحل اسکان میهمانان نوروزی می باشد که از ابتدای اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۶ روزانه در سه نوبت صبح، عصر و شب از سوی مجموعا ۱۰تیم بازرسی بهداشت محیط این شبکه انجام می گیرد.
دکتر بهزادی با اشاره به اینکه ۲ سامانه کشوری در حوزه بهداشت طراحی و به اجرا درآمده است خاطر نشان کرد : سامانه جامع بازرسی بهداشت محیط که اطلاعاتی در خصوص کلر سنجی آّب ، نمونه برداری از مواد غذایی و … در آن ثبت می گردد و به عنوان بانک اطلاعاتی مفید در جهت رفع مشکلات این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین سامانه ۱۴۹۰ که به ۱۹۰ تغییر یافته است بصورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات مردم در خصوص تخلفات بهداشتی می باشد .

وی در پایان گفت : عموم همشهریان و مسافرین محترم با همیاری ومشارکت خود به عنوان بازرسین افتخاری می توانند یاریگر مرکز بهداشت در اجرای این طرح باشند.