آغاز دوره جدید در مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم

دوره جدید فعالیت منطقه آزاد قشم با قرائت حکم انتصاب دکتر شهریار مشیری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جدید این سازمان از سوی مهندس اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور آغاز شد. بنا به این گزارش، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در حکم خود […]

دوره جدید فعالیت منطقه آزاد قشم با قرائت حکم انتصاب دکتر شهریار مشیری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جدید این سازمان از سوی مهندس اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور آغاز شد.

بنا به این گزارش، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در حکم خود به مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، بر اهمیت استفاده از تجارب مناطق آزاد جهان در راستای جذب سرمایه گذاران با هدف ارتقاء فعالیت های صنعتی و ایجاد شرایط  اشتغال مردم جزیره قشم تاکید کرده است.

قائم مقام و معاون سرمایه گذاری دبیرخانه  شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: منطقه آزاد قشم باید به هاب اقتصادی کشور در منطقه تبدیل شود.

مهندس محمد معزالدین افزود: در راستای اهداف دولت تدبیر و امید، کلید مدیریت منطقه آزاد قشم در اختیار فردی از جنس مردم خونگرم جزیره قشم قرار گرفته و با توجه به توانمندی های وی امید می رود دوره جدید اداره منطقه آزاد قشم با شکوفایی هر چه بیشتر همراه باشد.

وی ادامه داد: مناطق آزاد کشور با بهره گیری از سرمایه  بخش خصوصی و براساس قوانین و مقررات خاص باید به مدل و الگوی فعالیت های مختلف اقتصادی کشور تبدیل شوند.

قائم مقام و معاون سرمایه گذاری دبیرخانه  شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: ارتباط جهانی قشم باید در دوره جدید مدیریت منطقه آزاد قشم اتفاق بیفتد و این جزیره مستعد به هاب اقتصادی منطقه تبدیل شود.

عضو غیر موظف هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آئین گفت: فعالیت اولیه منطقه آزاد قشم براساس توسعه انرژی، صنعت، گردشگری و بازرگانی بنیان گذاری شده بود.

دکتر علی شمس اردکانی افزود: متاسفانه با شعارزدگی و عمل نکردن به دستور برنامه های تدوین شده سند چشم انداز توسعه کشور در حال حاضر ۱۵ سال از برنامه  و ایفای نقش ایران به عنوان اقتصاد اول منطقه در سال ۱۴۰۴ عقب افتاده ایم.

وی تصریح کرد: در اولین اقدام خود در منطقه آزاد قشم باید با کاشت یک میلیون اصله نهال، آبادانی و سرسبزی را در نقاط مختلف جزیره ایجاد کنیم.

شمس اردکانی در پایان سخنان خود که به شدت از سوی شرکت کنندگان در این آئین تشویق می شد بار دیگر بر نقش منطقه آزاد قشم به عنوان هاب انرژی و اقتصاد در منطقه تاکید کرد.

امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش اسفندیار حیدری پور مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم، برای دکتر شهریار مشیری آرزوی توفیق کردند.

امام جمعه شهرستان قشم در این آئین گفت: منطقه آزاد قشم با امکانات و پتانسیل های بالا باید به پشتوانه قوی اقتصادی کشور تبدل شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار افزود: مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم با اهمیت دادن به پیشرفت اقتصادی و توجه به مسائل دینی و فرهنگی به عنوان مطالبات رهبری تلاش کنند قشم به قطب مهم اقتصادی کشور تبدیل شود.

وی با تاکید بر اهمیت شایسته سالاری برای موفقیت کارهای اجرایی بیان داشت: با نگاه فرا مذهبی و بکار گرفتن افراد شایسته از فرهیختگان شیعه و اهل سنت می توان به موفقیت و آینده کارها در منطقه آزاد قشم امیدوار بود.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز گفت: علیرغم خدمات ۲۳ ساله سازمان منطقه آزاد در قشم، امروز همه باید در فکر جبران کاستی ها در این منطقه باشیم.

وی افزود: کاستی ها در منطقه آزاد قشم به دو عامل ابهامات قانونی و عدم حمایت مردم از مسئولان ارتباط دارد.

وی ادامه داد: طی ۲۳ سال فعالیت منطقه آزاد در قشم مدیران اجرایی اعم از سازمان منطقه آزاد و فرمانداری با یکدیگر بر سر تفسیر از قانون اختلاف داشته و مردم بیشترین صدمه را از این اختلافات خورده اند.

اسفندیار حیدری پور مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آئین بخشی از فعالیت ۲۰ ماهه  خود را در ارتباط با توسعه صنعت در این منطقه بیان داشت.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح و هدایا از تلاش مهندس اسفندیار حیدری پور تقدیرگردید و با قرائت حکم مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، فعالیت سه ساله دکتر شهریار مشیری به عنوان رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد.