آتشى که مهار نمیشود/نظرات کاربران فضای مجازی قشم در مورد آتش سوزی لنج باری

شهروندى بعد از آتش سوزى لنج بارى ۴٠٠ تنى به رکنى نیوز نوشت؛ نکته قابل تامل اینکه متاسفانه مدیرعامل سازمان منطقه ازادقشم با بی تدبیری کامل ازکنار این گونه مسائل هم به راحتی خواهند گذشت ، قبل از این حادثه صبح امروز در اسکله بهمن ، ٢ سال پیش در حادثه مشابهى ساختمان چوبى اداره […]

شهروندى بعد از آتش سوزى لنج بارى ۴٠٠ تنى به رکنى نیوز نوشت؛

نکته قابل تامل اینکه متاسفانه مدیرعامل سازمان منطقه ازادقشم با بی تدبیری کامل ازکنار این گونه مسائل هم به راحتی خواهند گذشت ، قبل از این حادثه صبح امروز در اسکله بهمن ، ٢ سال پیش در حادثه مشابهى ساختمان چوبى اداره کل گردشگرى سازمان منطقه آزاد قشم طعمه حریق شد و به تلى از خاکستر تبدیل گردید در همان زمان نیز از طریق رسانه هاى کشورى و محلى در جهت استقرار سامانه هوشمند اعلام و إطفاء حریق هشدارهایى در جهت استقرار سامانه پیشرفته ضد حریق دریایى در اسکله ترانزیتى بهمن قشم داده شد / امروز یک شنبه ١١ تیرماه ٩۶ باز هم بعد از گذشت ٢ سال حریق به جان اسکله بهمن افتاد ، اسکله ای که میلیاردها تومان سرمایه مردم دران انباشته شده است ، این نمونه کوچکی است وهشداری برای مسئولین سازمان منطقه آزاد، که به فکر اسقرار سامانه هوشمندآتش نشانی دراین اسکله بارى و تجارى مهم و استراتژیک باشند تا خدایى ناکرده به هنگام وقوع هرگونه خطرى به موقع نسبت به مدیریت بحران امادگی کامل داشته باشند.استفاده از تجهیزات بروز ومدرن و ماشینهاى اتش نشانى مستقر در تنها اسکله ترانزیتى بهمن ضرورتى اجتناب ناپذیراست که باید موردتوجه جدیى مقامات مسئول سازمان منطقه آزاد قشم قرارگیرد، اگر این واقعه در چندنقطه ازشهر و در تاریکى شب به وقوع مى رسید آیا سازمان اتش نشانى توان اجرای مدیریت همزمان را داشت؟! فقط خدا رحم کرد این حادثه در ساعات اولیه صبح رخ داد و ملوانان این شناور فرصت انتقال و جدا کردن آن شناور را از دیگر شناور ها داشتند و اگر این سرعت عمل ملوانان نبود معلوم نمى شد سرنوشت دیگر شناور در این هواى گرم و وجود صدها هزار لیتر سوخت گازوئیل در شناورهاى مجاور چه اتفاقى را رقم مى زد
این سئوالی است که مردم از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دارند!
اتش نشانی واتش نشانان را دریابید
چرا اطلاعات ناقص به مردم میدهیم

آتش سوزى لنج بارى در اسکله بهمن قشم مهار نشده است:

شنیده ها حاکى از آن دارد که مدیریت اسکله بهمن قشم بدون در نظر گرفتن واقعیات مبادرت به انتشار اخبار کذب نموده و اعلام داشته است که آتش سوزى لنج ۴٠٠ تنى بارى مهار شده است ولى در همین رابطه فیلمى بدستم ما رسیده است که نشان میدهد آتش بى تدبیرى منطقه آزاد قشم بویژه مدیریت بنادر سازمان إطفاء نشده است و شناور ناجى وارد عمل شده و شناور فایبرگلاس ۴٠٠ تنى در حالى که دود غلیظ حاصل از سوختن از آن بیرون مى آمده را از اسکله جدا کرده و به وسط اسکله و در میان دریا منتقل مى کند تا به دیگر شناورهاى بارى صدمه احتمالى وارد نیاید / سالهاست که از طریق جراید به مسئولین سازمان منطقه آزاد بویژه مدیر بنادر هشدار داده شده است که تنها اسکله ترانزیتى سازمان منطقه آزادقشم که میلیاردها تومان جنس در آن منتظر تخلیه و بارگیرى است فاقد سیستم إطفاء حریق مى باشد و تا کنون به این هشدارهاى فنى توجهى نشده است / لازم به ذکر است که در این اسکله غیر استاندارد روزانه بیش از ۵ شناور بارى جهت تخلیه بار که از طریق دبى وارد این بندر ترانزیتى مى شود با دهها هزار لیتر سوخت گازوئیل پهلوگیرى مى شود و جالب است بدانید که این اسکله فاقد سیستم اعلام و إطفاء حریق مى باشد

روش جدید و پیشرفته براى إطفاء حریق دریایى در اسکله ترانزیتى بهمن منطقه آزاد قشم / این سیستم إطفاء حریق از پیشرفته ترین متدهاى روز جهانى مى باشد/


در آتش سوزى لنج ۴٠٠ تنى در اسکله بهمن قشم همه مسئولند و جالبه که بدانید هیچ کس نیز مسئول نیست زیرا در حالى که لنج بارى در حال سوختن مى باشد مدیر محترم بنادر سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرده که علت آتش سوزى اتصال برق در شناور بوده است این در حالى است که آتش نشانان در حال إطفاء حریق مى باشند و حریق بطور کامل إطفاء نشده است: چرا مسئولین محترم قبل از هر گونه اظهار نظر کارشناسى شده توسط متولیان آتش نشانى مبادرت به اظهار نظر غیر کارشناسانه مى کنند : بهترین راه برون رفت از این حوادث تلخ استعفاى مدیران غیر کارشناس و فنى مى باشد/ رکنى

سلام حاجی در مورد حادثه امروز اتش گرفتن لنج باری من و دوستم قصد داشتیم به اسکله بهمن بریم که متاسفانه ماشین اتش نشانی دور میدان حافظ به علت خرابی ایستاده بود وراننده آن در حال تعمیرش بود که دوستم به تعنه بهش گفت لنجه سوخته اگه میخوای تا یدگ بکشیمت تا اونجا واقعا جای تاسف داره /شهروندخبرنگار

سلام
یکی از ویژگی های ما مردم نازنین ایران اینه که فقط غر و نق می زنیم ، ببینیم وظیفه هر یک از ما چیست و وظیفه سازمان ها چیست، اگر ایرادی و انتقادی داریم راه حل هم پیشنهاد بدیم
اما در مورد حادثه امروز:
1- آیا شناور حادثه دیده دارای کپسول اطفا حریق بوده است
2- بقیه شناور های کپسول اطفا حریق داشتند
3- سیستم اطفا حریق اسکله آماده خدمت بوده است
4- وضعیت مدیریت عملیات اطفا و حفظ ایمنی و جان آتش نشانان عزیز در این فیلم پایانی واقعا مایه تاسف دارد
5- مدیریت محترم منطقه آزاد با توجه به موقعیت جزیره وقت ان نرسیده اقدام به تهیه فایر بوت (قایق آتش نشانی) بنماید/شهروندخبرنگار