آب رسانی به روستاهای قشم بدون حمایت مالی امکان پذیرنیست

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قشم گفت:آب رسانی به روستاهای قشم بدون حمایت مالی امکان پذیرنیست .  یوسف باشتین مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قشم در گفتگو باخبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمزگفت : بسیاری از روستاهای جزیره قشم به وسیله تانکر آبرسانی انجام می‌شود و روستایی نشینان هفته‌ای حتی تا حدود […]

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قشم گفت:آب رسانی به روستاهای قشم بدون حمایت مالی امکان پذیرنیست .

 یوسف باشتین مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قشم در گفتگو باخبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمزگفت : بسیاری از روستاهای جزیره قشم به وسیله تانکر آبرسانی انجام می‌شود و روستایی نشینان هفته‌ای حتی تا حدود ۵۰ هزار تومان برای آب شرب و حدود ۱۶ هزار تومان برای آب شور می پردازند.

باشتین با تاکید براین که اعتبار پروژه آبرسانی به روستاها مناسب نیست اظهار کرد: مشکلمان خود اعتبار نیست بلکه تخصیص اعتبار کم است که آبرسانی به روستاها به تاخیر انداخته است .

مدیر امور آب و فاضلاب روستاهای قشم کوتاهی مسئولین منطقه آزاد قشم یکی از دلایل کمبود آب دراین شهرستان دانست وگفت: آبرسانی به روستاهای قشم هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیار ریال اعتبار نیاز دارد تا مردم از آب آشامیدنی بهرمند شود .

وی اظهار امیدواری کرد ؛ که با همت مجموعه عوامل اجرایی طرح های آبرسانی درروستاهای  شهرستان قشم، افزون بر ۹۰ درصد لوله کشی و ۷۵ درصد مخازن این روستاها این شهرستان انجام شده است ودر آینده ای نزدیک اب شیرین کن  روستای رمچاه به بهره برداری می رسد .

باشتین یادآورشد: طرح آبرسانی به روستاهای سلخ و گامرون شهرستان قشم با اعتباری بیش از ۳۲ میلیاردریال  به بهره برداری رسیده است  .
وی در پایان تصریح کرد:آبی که  به روستاهای شهرستان قشم انتقال داده می شود ازآب وفاضلاب استان به مبلغ ۲۵۰۰ تومان خریداری می شود که همین آب با متری ۶۰۰ تومان در اختیار مردم  روستا قرار میگیرد و ۱۹۰۰ تومان آن از اعتبارات آب فاضلاب این شهرستان پرداخت می شود .