آئین کهن علم شمشیری در قشم برگزار شد

مراسم علم شمشیری ۹۰۰ سال است که در قشم هرساله برگزار می‌شود، مردم شیعه و اهل سنت قشم روز هفتم محرم و نوزدهم رمضان هرسال علمی را به نام امیرالمؤمنین علی(ع) از مسجد علی بن ابی طالب(ع) قشم (به گفته بومیان شهرمنبربالا) با پای پیاده به‌سوی مسجد الغدیر واقع در روستای حمیری (۱۱ کیلومتری شهر […]

مراسم علم شمشیری ۹۰۰ سال است که در قشم هرساله برگزار می‌شود، مردم شیعه و اهل سنت قشم روز هفتم محرم و نوزدهم رمضان هرسال علمی را به نام امیرالمؤمنین علی(ع) از مسجد علی بن ابی طالب(ع) قشم (به گفته بومیان شهرمنبربالا) با پای پیاده به‌سوی مسجد الغدیر واقع در روستای حمیری (۱۱ کیلومتری شهر قشم) می‌برند.

براساس این گزارش، مردم شیعه و اهل سنت قشم درمسیر حرکت، به ذکر مصائب اهل بیت(ع) می‌پردازند و در مصیبت اهل بیت(ع) بر سرو سینه می‌زنند.
با ورود پرچم به مسجد الغدیر مردم به سینه‌زنی می‌پردازند و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و توزیع نذری مردم علم شمشیری را با پای پیاده به سمت شهر قشم می‌برند.

با رسیدن علم به شهر قشم هیئت‌های عزاداری مختلف در سطح شهر به استقبال علم شمشیری می‌آیند و مسیری را در کنار علم شمشیری به عزاداری می‌پردازند و سپس علم نیز تا قبل از اذان مغرب به درب منازلی که نذر دارند می‌رود و قبل از اذان مغرب به مسجد امام علی(ع) بر می‌گردد.

مراسم علم شمشیری ۹۰۰ سال است که در قشم هرساله برگزار می‌شود و شیعیان و اهل سنت این جزیره حضور چشمگیری در آن دارند، این مراسم مورد قبول اقشار مختلف مردم است و مردم حاجت‌های زیادی را از این آیین ارزشمند گرفته‌اند.

مراسم آیین علم شمشیری در قشم با پای پیاده با طی مسافتی ۱۰ کیلومتری از قشم تا روستای حمیری و شهر قشم را عزاداری می‌کنند و در روستای حمیری ضمن عزاداری و اقامه نماز این مراسم دوباره به سمت قشم ادامه می‌یابد.