یک مشاور در حوزه مدیریت استراتژی گفت: قشم زمانی می تواند به زیباترین جزیره دنیا تبدیل شود و توسعه آن نیز براساس همین شیوه مدیریتی انجام شود.

سید صدرالدین نجاتی گیلانی جمعه در دوره آموزشی تفکر استراتژیک و نوآوری در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم افزود: این جزیره کوه، جنگل، دریا، آفتاب و ده ها مزیت طبیعی دارد که تنها با نگاه استراتژیک می توان از این مزایا استفاده بهینه برد.
وی با اشاره به اینکه در نگاه و تفکر استراتژیک، توسعه جزیره قشم با نسخه خارجی یا حتی نسخه ای داخلی مانند مناطق شمال کشور راه به جایی نمی برد، تصریح کرد: با مدیریت استرتژیک، جزیره قشم را به دست خود ایرانیان می توان به جایی رساند که هرسال افزون بر هشت میلیون گردشگر به این جزیره سفر کنند.
این مشاور صنعت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با ترسیم چشم انداز اقتصاد حال و آینده ایران گفت: چرخ اقتصاد کشور در حال حاضر بر محور نفت می چرخد و در آینده، چاره ای جز جایگزین کردن صنعت، معادن غیر نفتی، کشاورزی و دانش فنی وجود ندارد.
نجاتی گیلانی با اشاره به اینکه اکثریت تولید، امروز در ایران در دولت متمرکز شده است، بر ضرورت انتقال این تمرکز به بخش خصوصی تاکید کرد وگفت: دانش فنی نیز باید به روز شود و بجای مواد خام، محصولات تمام شده نهایی به دنیا صادر شود.
وی بازاریابی در کشور را انفعالی و قوانین و مقررات تجارت را محدود کننده خواند و یادآور شد: تا زمانی که به سمت بازاریابی تهاجمی حرکت نکنیم و قوانین و مقررات در حوزه تجارت تشویق کننده نباشد، راه به جایی نمی بریم.
این مشاور در حوزه مدیریت استراتژیک همچنین بر ضرورت سامان بخشی شبکه نابسامان حمل ونقل، مناسب و رقابتی شدن کیفیت نامناسب تولید تاکید کرد.
وی با تشریح تفکر استراتژیک برای آینده سازی، خواستار فرار از گذشته و شکل دادن به ایده های جدید شد و ضمن ترسیم سه عنصر اصلی موفقیت در آینده سازی، تولید دانش کلیدی مشتمل بر انتخاب صنایع کلیدی، جایگزینی فرهنگ تولید به جای فرهنگ مصرف و واردات و خودکفایی در صنایع کلیدی اجتماعی مانند صنایع غذایی و بهداشتی و درمانی را در این خصوص ضروری خواند.
این مشاور در حوزه صنعت در بخش دیگری از سخنان خود توسعه اقتصادی صنایع را مورد بررسی قرار داد و گفت: در این راه ما باید صنایع قابل رقابت و اشتغالزا مانند صنایع غذایی و نساجی را همزمان با صنایع دارای مزیت های رقابتی در سطح جهانی ماند پتروشیمی، نفت، گاز، برق، بیمه و پژوهش از طریق ایجاد شرکت های متوسط، کوچک و خیلی کوچک توسعه بدهیم.
نجاتی گیلانیهمچنین تغییر نگرش راهبردی در آینده سازی شرکت ها را مورد توجه قرار داد یادآور شد: از آنجا که اکثر شرکت های ما تفکرشان کوچک است همه چیز را کوچک می بینند و بجای اینکه کشور به قدرت اقتصادی شرکت ها وابسته باشد شرکت ها به کمک های دولتی وابسته هستند.
کارگاه آموزشی تفکر استراتژیک و نوآوری از سوی مرکز بین المللی رشد وابسته به سازمان منطقه آزاد قشم با شرکت مدیران وکارکنان این سازمان و ادارات دولتی ونهادهای مستقر در جزیره قشم درسالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

لینک خبر : http://hormozonline.ir/?p=3585
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:

دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی